blog

fredag den 21. oktober 2011

Beijing Dag 4 – ZOO og Shopping – thank God for McD…








I dag var planen egentlig at vi skulle på jagt efter nogle flere parker og templer, meeeen vi synes faktisk efterhånden de fleste ligner hinanden og efter 3 dage med templer, så blev vi enige om at gå på jagt efter en panda… Så vi tog sgu i zoo i stedet og der var der også et stort indendørs akvarie med alt fra hajer uden tænder, til vandmænd i neonlys. Selvfølgelig startede vi dagen med at se delfinshow, og havde det ikke været for delfinerne og hvor søde de er havde det nok kun fået 1 ud af 5 stjerner, for de der skulle svømme og vise tricks med delfinerne skulle nok have haft en badering med også – det kunne de altså ikke finde ud af… så efterfølgende gik vi videre og så de flotteste gobler/store vandmænd, der alle blev lyst op i et meget mørkt rum – kun af neon farver, det var SÅ FLOT! – videre gik turen mod en panda, og det var vidst også det eneste dyr man så i den zoo – det virker som om kineserne er meget glad for store pladser, med meget få ting. Det samme var deres zoo indrettet efter vi gik over 600 meter i deres ”ZOO” uden at se så meget andet end ænder og svaner… da vi ”ankom” i den anden ende til duften af popkorn og synet af en masse turister – alle der gik den samme vej, var vi ret tæt på! – vi kommer ind og det første vi ser er en lille pandabjørn der ligger og hygger på en sten, men grundet alle der vil have det gode billede af den samme panda, er det som om vi trak os lidt væk – for i skubbekampen mod Kinas mænd er der NO MERCY! Efter en masse sovende pandaer, besluttede jeg mig endelig for at bryde min ellers så sunde kost bestående af en masse friture, købte jeg endelig de popkorn. Jeg var sulten og glædede mig til en gang popkorn med salt, men nej, SUKKER – arj! – jeg sætter sgu grænsen ved sukker på mine popkorn, det sker bare ikke!
Videre gik turen på den anden side af vejen over til McD hvor det også lykkedes os at få en kylling der føltes som gummi, men pomfritterne var da gode – OG MED SALT! – vi gik op ad en lille rulletrappe derefter og WUPTI kæmpe shoppingcenter, ingen turister, faste priser og ingen grund til at bruge en 15 min for at prutte en taske ned, man nu kan købe til den laveste pris fordi det er kun kineserne der handler der! Halleluja, og nu har jeg kæmpe tøjkrise efter at have brugt 538 DKK på at købe: 4 par bukser, 4 BHer, strømper, 2 jakker, 2 hættetrøjer og et mobilcover? SAY WHAT der er Så meget pakkekrise og vi er kun på dag 4?!?

Ingen kommentarer: