blog

lørdag den 22. oktober 2011

Dag 5 – Temple of Heaven, Silk market og en lille løbetur rundt om den forbudte by…







I dag startede vi dagen med at tage ud til Temple of Heaven, som er et stort område med parker og templer, hvor de fleste kinesere mødes og synger, danser, spiller skak og badminton. Det er så hyggeligt og der er en rigtig skøn atmosfære, og alle de kinesere der er omkring og laver tai chi er med til at få en ganske almindelig park til at stige lidt i graderne. Det var et meget fint tempel i midten, men udover det var rundt, havde vi igen lidt set det før 
Jeg var personligt helt vild med de kinesere der var i gang med at få undervisning i vals, wuhuu det var fedt.
Vi tog ud og fik lidt mad på TIMs hvor de havde lidt mere ”americansk”, mad. Så det var fint.
Derefter tog vi videre til silk market for lige at finde en taske og noget the. Jeg ville gerne købe noget jasmin the og de startede med en pris på 85 kr. Pr. 50 g. Og jeg endte med at få prisen ned på 10 kr. Pr. 50 gr. I stedet. En taske startede med en pris på 1850 og den endte vi med at give 90 kr for den – vi er sgu ved at blive nogle erfarende pruttere.
Derefter tog vi på starbucks og fik os en iskaffe, lækkert lækkert. Efterfølgende gik vi på jagt efter en taxa, og det tog ikke lige så langt tid som i går, meeen det tog lidt tid før vi fandt en.
Da vi kom hjem blev vi enige om at løbe en tur rundt om den forbudte by, var nok samlet 5 km, det var vildt sjovt da vi løb på sydsiden, der var rigtig mange mennesker og de kigger sgu lidt når to danskere kommer løbende. Jeg tror ikk jeg har set en kinesere løbe sig en tur heller ikke i parken om Temple of Heaven, der var det kun turister. Da vi kom hjem og lavede lidt mavebøjninger, kunne jeg se at mit sved var helt sort af byens smock – det er fandeme klammo. Det er dog fedt at kunne sige at man har løbet rundt om den forbudte by!
Efter et bad tog vi ud for at få lidt mad, og gik lidt væk fra hotellet, hvor der ikke var andet end kinesisk mad selvfølgelig. Og vi er jo på jagt efter jaa, ALT andet end kinesisk haha, vi fandt så senere en en KFC  - det var ”lækkert”, men bedre end kinesisk. I morgen skal vi med lyntoget til Shanghai – det tager ca. 5 timer og det kører ca. 300 km/t – fuck det glæder jeg mig lidt til.

Ingen kommentarer: